آموزش قدم به قدم شستن کوله پشتی + 2 نکته طلایی مراقبت از کوله

1403-05-07 07:16:25

آموزش قدم به قدم شستن کوله پشتی + 2 نکته طلایی مراقبت از کوله

آشنایی با بهترین روش شستن کوله پشتی می‌تواند به شما کمک کند تا بدون کمترین آسیب این وسایل پرکاربرد را تمیز کنید. شاید بعضی از افراد تصور کنند اصلاً نیازی به شستن کوله پشتی نیست. اما معمولاً دانش آموزان و افرادی که برای کوهنوردی یا مسافرت از کوله پشتی استفاده می‌کنند، هر چند وقت یکبار کوله پشتی‌ها را می‌شویند. کوله پشتی‌ها معمولاً از جنس‌های مقاومی ساخته می‌شوند. بنابراین نگرانی چندانی بابت خراب شدن آن‌ها وجود ندارد. اما بهتر است برای اطمینان بیشتر با نحوه شستشوی صحیح کوله پشتی آشنا شوید.

وسایل لازم برای شستن کوله پشتی

اولین نکته‌ای که قبل از ارائه آموزش شستن کوله پشتی باید به آن اشاره کنیم، این است که باید وسایل لازم برای شستشو را آماده کنید و سپس شروع به کار کنید. این وسایل عبارتند از:


مراحل شستن کوله پشتی

گاهی اوقات فقط شستشوی سطحی کوله پشتی یا گرفتن گرد و غبار، برای تمیز کردن آن کافی است. اما بعضی وقت‌ها هم کوله پشتی‌ها به قدری کثیف شده‌اند که باید تمام بخش‌های آن ها را با استفاده از شوینده‌های مناسب تمیز کنید. در این قسمت ابتدا به مراحل شستشوی سطحی کوله پشتی اشاره می‌کنیم.

نکته: اگر از کوله پشتی‌های با کیفیت مانند کوله پشتی بنج استفاده کنید، نگرانی بابت تمیز کردن آن ها نخواهید داشت. زیرا این کوله پشتی از متریال با کیفیت ساخته شده‌اند و با استفاده از یک حوله نمدار و مرطوب خیلی ساده می‌توانید تمام قسمت‌های آن ها را تمیز کنید.

مراحل شستشوی عمیق کوله پشتی

بیشتر افرادی که از کوله پشتی برای کوهنوردی استفاده می‌کنند، هر هفته ناچار می‌شوند کوله پشتی‌های خود را تمیز کنند. بعضی از افراد کوله پشتی را داخل ماشین لباسشویی قرار می‌دهند. اما با توجه به برند لباسشویی ممکن است امکان شستشوی کیف و کوله پشتی با آن وجود نداشته باشد. در صورتی که ماشین لباسشویی شما برای شستن کیف هم آپشن‌های ویژه‌ای دارد. بهتر است کوله پشتی را داخل یک روبالشی قرار دهید و سپس آن را درون ماشین لباسشویی قرار دهید. اینطوری دیگ ماشین لباسشویی هم آسیب نمی‌بیند. اما اگر تصور می‌کنید شستن کوله پشتی با دست بهتر است. مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

توجه: از قرار دادن کوله پشتی خیس داخل خشک کن لباسشویی خودداری کنید. زیرا این کار به خشک شدن کوله پشتی کمکی نمی‌کند. همچنین تا کوله پشتی خشک نشده آن را برندارید. چون بوی بدی به خود می‌گیرد.

آموزش شستن کوله پشتی و رفع بوی نامطبوع

در بخش‌های پیش دو روش سطحی و عمیق برای شستشوی کوله پشتی را توضیح دادیم. اگر کوله پشتی شما به خاطر استفاده مکرر بوی نامطبوعی به خود گرفته است. برای تمیز کردن آن به نکات زیر توجه نمایید.

نکته: قبل از استفاده از سرکه، حتماً از کیفیت جنس کوله پشتی مطمئن باشید. زیرا بعضی از کوله پشتی‌ها ممکن است در معرض سرکه تغییر رنگ بدهند. کوله پشتی‌های بنج به دلیل اینکه کیفیت بالایی دارند در صورت شستشو تغییر رنگ نمی‌دهند.

روش دیگری هم برای از بین بردن بوی نامطبوع کوله پشتی وجود دارد.


کلام پایانی

یک روش ساده برای استفاده مجدد از کوله پشتی‌های قدیمی، شستن آن ها است. اما اگر با آموزش شستن کوله پشتی آشنا نباشید، ممکن است به آن آسیب بزنید. اول از همه توصیه می‌کنیم که برای خرید کوله پشتی مدل‌های متنوع ما را در اوبگ ببینید و کوله پشتی با کیفیت برای خودتان تهیه کنید. در آخر هم اگر قصد شستشوی کوله پشتی را دارید به نکاتی که در این مقاله اشاره کردیم، توجه داشته باشید تا کوله پشتی شما به صورت کامل تمیز شود و بدون اینکه آسیبی ببیند، بتوانید مجدداً از آن استفاده کنید.